10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

esmaspäev, 24. oktoober 2016

Toiduga ravimine

Kuna mul oli vahepeal nohu, siis tuli mõte teha pisut teistmoodi toidupostitus.

NB! suur osa neist meetoditest pole teaduslikult tõestatud, seega proovimine omal riisikol. Mina olen siiani elus ja enam- vähem terve. Aga äkki aitas ainult usk :)?
Minu kooliaegne  stampdiagnoos oli " äge respiratoorne haigestumine", mistõttu sel teemal on mul palju nõuandeid:

Kui hakkad haigeks jääma
klassikaline soovitus on:  maga palju, joo palju ja pese käsi. Aga mõni nipp veel.
Eesmärk on saada nn veri käima, ainevahetus tööle ja  lähenev haigus välja higistada.

Kõige turvalisem lahendus on ilmselt saun. Kui saad kohe alguses trenni mindud, siis see aitab samuti. Higistad haiguse välja.

Kui ei ole surmatõbi, siis saab ikka ...-vale vastus ! Minu pere usub küüslauku. Seda topiti ninna ja padja peale. Aga.
Haige olemine annab täiesti legaalse ettekäände teha küüslauguleibu ja et küll veel küll saaks, siis sinna kõrvale rohke küüslauguga dipikaste.
Loomulikult juust+ küüslauk+ majonees leiva peale.
Ning peedi- küüslaugu salat.
Kui ma vaatan välismaiseid kokasaateid, siis on naljakas vaadata, kuidas kõik toore küüslaugu peale minestavad. Küpsetatud küslal pole ju õiget maitset ja ka mitte raviomadusi.

Ka viinast on abi. Või mõni muu kange alkohol. Teeb seest kuumaks ja vaigistab valu, aga seda peab kindlasti võtma nagu rohtu. Korraga, põhjani.
Meie pere klassika oli ka sinepi jalavann. Sinepipulbrile kallati peale (liiga kuum) vesi ja seal sees pidi hoidma jalgu. Sinepist sai ka kompressi ja plaastreid. Sama eesmärgi täitis ka hanerasv. Rinnale ja seljale määrides, hoidis bronhid soojas ja pani vere käima. Vist.

Köha.
Mu ema lemmik oli soodaaur. Tänapäeval on moodsad inhalaatorid, aga siis visati keevasse vette lusikatäis soodat, mis tekitas aurupahvaku. Haige laps istus poti kohal, tekk üle pea, et ükski tilk väärtuslikust aurust kaduma ei läheks. Kui ema ei viitsinud soodaga mässata, siis aitas ka kartulikeeduaur. Ettevaatust kodus järele proovimisel. Kuna tegemist on keeva veega, siis ärge jätke lapsi järelvalveta ning olge ettevaatlikud.

Kui köha puhul on kurk kare, siis on abiks lusikatäis mett, mis teeb kurgu pehmemaks.

Kui juba palavik tõusis.
Minu arstist isa võttis kuni 38 kraadist palavikku alati rahulikult. Ja ka mina usun, et palavik aitab organismil haigusega võidelda ning midagi ette võtma ei pea. Ja haiget last ei peaks sundima. Organism tunneb ise väga hästi ära, millal jälle süüa kannatab.
Kui palavik tõuseb, peab organismi pigem jahutama. Määrima viinaga (NB! kui sul on laps, siis kindlasti lahjenda viina!)

Vanad hea palavikualandajad on vaarikas ja mustsõstar. Neist tehti teed. Enne kui leiutati sügavkülm (khm), siis marjad kas moosina sees, või vaarikavarreteena.
Mina oma last teega ei piinanud, vaid andsin külmutatud marju niisama näksida.

Mõni aasta tagasi oli maailmas suur teema Superfruits. Viljad, mis on väga vitamiinirikkad ja antioksüdante täis ja aitavad tugevdada immuunsüsteemi. Eesti on neid täis: kibuvits. astelpaju, jõhvikas, mustsõstar...

Minu isa vitamiinisegu: astelpajumarjad+ mustsõstrad + mesi.

Kõhuhädad 
Ma olen oma elus söönud ilmselt kilode kaupa kõrvitsaseemneid, väidetavalt usside vastu. Ma ei tea, kas just neist oli abi aga, usse mul polnud, ja need seemned on niisamagi maitsvad.

Mida süüa/ juua kui kõht on kinni
Siis usuti, et aitab kuivatatud must ploom. Ema keetis sellest kisselli, mis vahukoorega oli taevalik, nii et kõik hädad kadusid ;)
Tegelikult, ma kinnisest kõhust väga palju ei tea, kuna seda tuleb haruharva ette. Ja mulle mõjuvad laksatiivselt asjad, mis sulle ilmselt mitte. Näiteks pasteet, piparmünditee ja ksülitooliga näts.

Kui kõht on lahti
Tuleb kindlasti palju juua, soovitavalt mineraalvett. Ja abi on ka soolakõrsikutest. Kange must tee, riisipuder, kõvaks keedetud muna.

Vanad eestlased teadsid, mis on hea. Kui kõht pole korras, või on olnud pikem ravimikuur, on vaja taastada soolestiku mikrofloora, anda juurde häid baktereid. Loomulikult on võimalik osta apteegist lactobacill-e, aga piimhappebakterid saab kätte ka hapukapsast, hapukurgist ( nb! mitte marineeritud). Tavalisest eesti juuretisega tehtud leivast ja hapendatud piimatoodetest- hapukoor, maitsestamata jogurt, hapupiim...
Kui oled välismaal, vaata, et pakendil EI oleks kirjas UHT või ESL. Termiseeritud toodetes on bakterid surnud.

Hambavalu vastu aitab nii viinaga kui ka soolveega loputamine. Ja üllatavalt hästi tuimestab ka nelgi (st maitseaine mitte lille) närimine. Aga mine ikka arsti juurde, eks...

Peavalu vastu aitab värske tilli söömine.

Ja lõpuks hea uni.
närve rahustavad B grupi vitamiinid, see fakt on küll teaduslikult tõestatud. Seega kuum piim (meega). Lisaks ei aja piim niimoodi pissile, nagu näiteks tee.
Ju B vitamiinide rahu pärast - ilmselgelt teati ju juba talutaredes b vitamiinidest ;) , andsid vanad eestlased tittedele nartsu sees lutsutamiseks leivasisu, (rukkist, ja täisterajahust)
Julgemad lisasid sinna ka mooniseemneid.
Aga seda vast ärge kodus järele proovige...:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!