10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

neljapäev, 2. november 2017

Pastinaagi- kartuliröstid

Pastinaagi röstid

Millal sa viimati pastinaaki sõid? Eksole...
Pastinaaki tunti Eestis juba keskajal. Ta on porgandi sugulane, maitseb üsna samamoodi  ja samamoodi peaks teda ka kohtlema.

Rösti ja kotleti erinevus on selles, et rösti peaks olema võimalikult õhuke, küpsema krõbedaks.
Minu piltidel on nad pisut isegi liiga paksud. Paksu pätsi puhul on oht, et kartul ja pastinaak ei küpse läbi. Kui nii on, siis pane röstid ahju grilllreziimile järelküpsema.

Kuna mõlemad viljad on valged, siis kui soovid värvilisemat tulemust lisa porgandit, peeti, kõrvitsat...

ca 250 g pastinaaki, koori ja riivi peene riiviga
ca 3 kartulit, riivi peene riiviga. Pane kartul sõelale nõrguma. Vajuta niipalju vett välja, kui võimalik
1 sibul haki peeneks. parem, kui sibulat ei riivi, nii jääb maitse parem.

Nõruta kartul kuivaks ja sega ained omavahel.  Klopi lahti ja sega juurde
1 muna
kui muna kodus pole, siis võid selle ka lisamata jätta. Kartulis on sidumiseks piisavalt tärklist, muna annab rohkem elastsust.
ja peotäis seemneid.

Maitsesta väga julgelt. pipart, soola, muskaatpähklit...

Pastinaagi röstid
vooli pallikesed, sellest kogusest peaks tulema ca 13 tükki
ja pane need köögipaberile.

Aja pannil kuumaks õli. Tulise õli sisse pane pallike, litsu see laiaks ja üsna õhukeseks.
Prae mõlemalt poolt. Kasuta laia pannilabidat ümberkeeramiseks.
Valmis röstid tõsta taas köögipaberile nõrguma.

Serveeri näiteks mädarõika- hapukoorekastmega ja suitsulõhega.

2 kommentaari:

  1. Mina sõin pastinaaki esimest korda vist umbes 30-aastaselt. Selleks pidin ma Rootsi kolima, et teada saada, mis on pastinaak. Siin on see väga tavaline juurvili, aga kogu eelneva elu jooksul Eestis polnud ma temaga miskipärast isegi põgusalt kokku puutunud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sama siin :).kummaline ja kahju et head asjad ajalukku kaovad :)

      Kustuta

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!