10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

reede, 9. september 2016

Marineeritud riisikad

Kõige paremad on kaseriisikad. Ja seejärel kuuseriisikad. Ja kolmandal kohal männiriisikad.
Minu meelest.

Kaseriisikaid ja männiriisikaid tuleb eelnevalt öö läbi külmas vees leotada.
Kurna ja pane külma veega keema. Kuigi kuuseriisikaid ei pea kupatama, soovitan ma need siiski korra läbi keeta. Minu meelest on muidu nende maitse liiga intensiivne.
Korja ära pinnale tekkinud vaht. Kuna seened on kerged ja tõusevad pinnale, siis sega aeg-ajalt, et kõik seened saaksid kuuma.
Ettevaatust! keeb väga kiiresti üle. ära jäta järelvalveta!
Kui vesi on keema läinud, kalla vesi ära ja korda tegevust- uus vesi, aja keema. Kuuseriisikatele piisab ühest korrast.

Keedetud seened kalla sõelale ja loputa külma veega. Jäta nõrguma.

Minu marinaad:
NB! Ära kasuta jodeeritud soola ! Võib muuta heledad seened rohekaks

1 1/2 klaasi vett aja keema ( 1kg keedetud seente kohta), lisa peeneks viilutatud porgandit ja ratasteks viilutatud sibularattaid.
Lisa võrdsetes kogustes, ca 3/4 spl soola ja sama palju suhkrut.
Maitse, mõlemad maitsed peavad olema tunda ja marinaad olema pisut liiga vänge.
Paar pipratera, vürtsi, loorberit,

Kui sibul- porgand on poolpehmed, kupatatud ja loputatud ja nõrutatud seened kallata keevasse marinaadi. Kuumuta hetke.

keera (elektripliit) kinni. Lisa  3 sl 30% -list äädikat( pigem kuhjaga lusikas)
Maitse hetke pärast, Kohe proovides tõmbad äädika kurku.
Kõiki maitseid peab olema tunda, ja marinaad peab olema pisut liiga vänge.



 
Panna puhastesse purkidesse ja kaanetada.

Loe ka. Miks seened muutuvad siniseks ja anna teada, kui tead õiiget vastust

Aili nipp:
minu ema "värskendas" soolaseeni nii. Soolaseened töödeldi nagu tavaliselt: pesti, leotati jne. Seejärel kupatati seeni piimas, misjärel need olid nagu värsked.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!