10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

neljapäev, 19. oktoober 2017

Vana-aegne kapsa-porgandisalat


Kapsa- porgandisalat
 See salat oli minu lapsepõlves kõikide endast lugupidavate sööklate menüüs.

Samas ma ei mäleta, et seda oleks meil kodus tehtud.

Minu menüüsse leidis ülalmainit salat tee alles kaheksakümnendate lõpus. Ajal, mil piim ja viin ja suhkur ja leib ja kes seda enam mäletab, mis veel, olid talongiga- olid meil, provintsitüdrukutel Tallinnas ühikas kõhud täis kodusest köögiviljast.
Salatimeistriks oli Sirts.
Inimene, kellel oli uskumatu võime kõiges ebaõnnestuda: kõik asjad ta käes purunesid, hävisid, kadusid... aga salatit oskas ta teha meisterlikult.

Et siis lõika peakapsas peenikesteks ribadeks. Mida peenemaks suudad lõigata, seda parem. Sellesse salatisse sobib vana kapsas. Värske, suvise jaoks, on teised road.


Võta segamiseks suur kauss, et oleks mõnusalt ruumi.
Puista kapsas kaussi.
Lisa võrdses koguses suhkrut ja soola. Kui palju? Seda on raske öelda, kuna sõltub ju kapsa kogusest. Juurde saad alati panna, seega pigem vähem.

Nüüd pese väga korralikult, seebi ja sooja veega, oma käed puhtaks.

kapsa- porgandisalat
Ja siis algab selle salati tegemise kõige mõnusam osa. Pressi, pigista, mudi kapsast käte vahel nagu jaksad. Mida jõulisemalt end välja elad, seda parema salati pärast saad.
Kapsas on valmis siis, kui on pehme, kergelt läbipaistev ja kapsavedelik on väljas.

Nüüd riivi juurde porgand. Sega läbi. Kalla juurde õli ja maitsesta äädikaga. No võib ka sidrunimahlaga, aga minu meelest sobib siia, oma ajastu klassikasse, söögiäädikas.

Soola-suhkru- äädika vahekord on umbes 1:1:2, aga kindlasti maitse ise üle. Kui happega üle pingutad, pane juurikaid juurde või õli pisut rohkem.
kaadri taga :)

2 kommentaari:

  1. ja parim on ta järgmisel päeval kui on õnnestunud pisut hapneda. Äädikaga variant on mõeldud kohe söömiseks... NB!kui tahad anda lauale järgmisel päeval, võid äädika hiljem lisada..

    VastaKustuta

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!