10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

teisipäev, 27. märts 2012

Valgus 1- ISO

Minu suurim probleem, mis selgeks saada, on õige valgus. Kuigi mu kodu on kõrgel, suur valge ja avar- on siin pildistamise jaoks ikkagi pime.
TEOORIA: ISO väärtus näitab sensori tundlikkust ja reageerimiskiirust valgusele. Mida suurem on ISO, seda vähem on teoreetiliselt valgust  vaja ehk seda hämaramas saab pilti teha.
PRAKTIKA:Test tomatiga.  
pilves, ISO 400
 
pilves, ISO 50


pilves, ISO 100
Miks mulle tundub, et kõige madalama ISO-ga foto on kõige heledam? 
Teeme veel ühe testi:
ISO50 pilt sai pisut udune, kuid valguse osas saab sotti küll. Hämmastav ja märgatav vahe on tavareziimi  vs pilves reziimi vahel. Tark masin..:)
Samuti on vahe märgatav ISO auto ning ISO 100 vahel. Siin on point täiesti sees.
ISO 100 AV

ISO 50 AV

ISO auto pilves

tavareziim
JÄRELDUS: tasub ISOga mängida küll, annab päris tuntava efekti. Ning veel olulisem on valge/valguse balanss- ehk siis valida sobiv reziim (pilves, elektrivalgus jne), automaatne reziim ei taba siiski piisavalt hästi vahet ära.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!